غیبت سربازی از چه تاریخی شروع میشود ؟
نوشته شده توسط : nezam

غیبت سربازی از چه زمانی شروع میشود

 

رئیس‌اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی درباره فرزندان خانواده ایثارگران و شرایط بهره‌مندی آنان از معافیت و کسرخدمت‌ها گفت: در مورد ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، جاویدالاثرها، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، با توجه به اینکه فرزندان این افراد قبل از مشمول بودن واجد شرایط بوده‌اند، لذا غیبت مانع استفاده آنان از معافیت‌ها و کسر خدمت‌های ایثارگری نشده و تمامی مشمولان متولد ۷۲ و قبل از آن اگر واجد شرایط هستند می‌توانند از آن بهره مند شوند.عزیزان همراه در این مقاله میخواهیم در خصوص

بهره‌مندی بسیجیان از کسر خدمت

كارت معافیت

خرید خدمت

و...

 

برای شما همراهان عزیز مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که این مطالب مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار گیرد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

بهره‌مندی بسیجیان از کسر خدمت

کمالی درباره شرایط بهره‌مندی بسیجیان از کسر خدمت نیز گفت: این افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ نخست بسیجیانی هستند که قبل از وارد شدن به غیبت با بسیج همکاری داشته و پس از آن مرتکب غیبت شده‌اند که در این خصوص مدت همکاری این افراد قبل از ورودشان به غیبت محاسبه شده و می‌توانند با توجه به مقررات کسر خدمت دریافت کنند، اما آن دسته از بسیجیانی که در زمانی که مرتکب غیبت شده‌اند وارد بسیج شده و با این نیرو همکاری داشته‌اند، مشمول هیچ کسر خدمتی نمی‌شوند

 

 

كارت معافیت

این افراد با پرداخت جریمه، كارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی دریافت می كنند كه تفاوتی با كارت های دیگر ندارد؛ البته برای دارندگان این كارت ها، مجلس شورای اسلامی محدویت هایی را پیش بینی كرده است از جمله اینكه افراد یاد شده، اجازه نامزد شدن را ندارند.
سردار كریمی درباره چگونگی تشخیص میزان تحصیلات افراد متقاضی استفاده از طرح جریمه گفت: در این زمینه دو راهكار وجود دارد كه یكی خود اظهاری فرد و دیگری راستی آزمایی است. سازمان وظیفه عمومی به بانك های اطلاعاتی وزارتخانه ها نظیر آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دسترسی دارد؛ بدین شكل كه مدارك تحصیلی افراد از طریق این بانك ها راستی آزمایی می شود و تعهدی نیز از افراد گرفته می شود كه اگر زمانی خلاف اظهاراتشان به اثبات برسد، برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
وی درباره مشمولان غایبی كه در خارج از كشور زندگی می كنند اظهارداشت: این افراد، می توانند از این قانون استفاده كنند و با مراجعه به یكی از سفارتخانه های ایران یا نمایندگی های كشورمان، مدارك خود را به این مراكز ارایه دهند تا مورد تایید قرار گیرد و یا اینكه می توانند مدارك خود را از طریق یكی از اعضای درجه یك خانواده، تحویل دفاتر پلیس +10 دهند.

 

 

خرید خدمت

خرید خدمت برای مشمولان پنج سال غیبت مشکلات زیادی برای نیروهای مسلح ایجاد می کند و این ستاد برای جلوگیری از تصویب این لایحه در مجلس اقدام خواهد کرد.

 

 

تسهیلاتی برای سربازان دهک های پایین تر

با این که سردار کمالی از افزایش احتمالی میزان جریمه ها در سال آینده خبر داده بود، خبر خوشی مخابره شد. جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از موافقت این ستاد با پرداخت قسطی جرایم غیبت سربازی در صورت تدوین سازوکار مناسب برای این امر خبر داد.او با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به فراهم کردن تسهیلات پرداخت جریمه غیبت در اقساط کوتاه‌مدت یک ساله گفت: به دنبال این پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح اعلام داشت که در صورت فراهم کردن سازوکاری مناسب هیچ مخالفتی با پرداخت قسطی جریمه غیبت مشمولان ظرف مدت یک سال ندارد.

 



محدودیت های فراوان برای غائبین سربازی

البته که در کشور ایران کارت پایان خدمت را می توان یکی از مهم ترین و اصلی ترین رکن های پذیرش هر شخص مشمول به خدمتی دانست، بسیاری با استفاده از ترفند های مختلف و همین طور بهره گیری از روش های مختلف اقدام به دریافت این کارت کرده، برخی نیز خدمت مقدس سربازی را ترجیح داده و به سراغ قدم آخر می روند و بر این اساس نیز در نهایت تمامی مردان باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت دوره ی مشمولان سربازی باشند.

 




شرایط دریافت ایست خدمت پزشکی

مشمولانی که دارای بیماری هایی هستند که موجب معافیت دائم یا موقت از خدمت نظام وظیفه می شود ، بر اساس نوع بیماری خود از معافیت دائم یا ایست خدمت پزشکی بهره مند می شوند. این دسته از افراد بنا به تشخیص شورای پزشکی شامل یکی از بند های زیر می باشند:

کافی نبودن رشد و نمو عضلانی و جسمی و ناتوانی در انجام تکالیف نظامی (ایست خدمت دائم)
افت احشاء به همراه اختلال های عملی (ایست خدمت دائم)
مبتلا شدن به بیماری های قابل علاج که مدت زمان لازم برای درمان بیشتر از یک ماه می باشد و همینطور عمل جراحی ، بنا به تشخیص شورای پزشکی از 6 ماه الی 1 سال ایست خدمت موقت بهره مند می شود.
بیماری های پوستی ، بیماری های غدد مترشحه داخلی ، بیماری های داخلی اعصاب و مغز ، بیماری های روانپزشکی ، بیماری های ریه ، بیماری های اسکلتی ، بیماری های دستگاه تناسلی ادراری نیز از جمله بیماری هایی هستند که شامل ایست خدمت سربازی می باشند.





منبع:غیبت سربازی از چه زمانی شروع میشود

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: غیبت سربازی از چه تاریخی شروع میشود ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: